Šį sezoną pristatome naujieną – festivalio meno vadovo Edgaro Montvido inicijuotus susitikimus su muzikologe Jūrate Katinaite, kurie vyks valandą iki koncertų, o publika turės galimybę išsamiau susipažinti su koncertų metu atliekamais kūriniais. Šią vasarą laukia net du tokie susitikimai – prieš pradedamąjį ir prieš baigiamąjį koncertus. Susitikimų pradžia 19 val., jie vyks „Monte Pacis“ svetingumo komplekse, Pažaislio vienuolyne. Trukmė – 30 min. Registracija į birželio 2 d. renginį jau sustabdyta. Registracija į rugpjūčio 27 d. renginį bus paskelbta rugpjūčio 21 d.
Birželio 2 d. pradedamajame koncerte skambėsianti Pietro Mascagni opera „Kaimo garbė“ įžengusi į paskutinį XIX a. dešimtmetį nustūmė į šalį romantines idėjas ir pristatė naują estetinį idealą – paprastą žmogų, dažnai neturtėlį, jo išgyvenimus ir aistras. Tikroviškumas tapo svarbiausia operos dorybe. Iš čia kilo ir naujosios srovės pavadinimas verizmas (it. vero – tikras). „Kaimo garbėje“ dramatizmą įplieskia jaunuolis Turidu, grįžęs iš armijos ir radęs savo mylimąją ištekėjusią už kito.
Rugpjūčio 27 d. festivalį uždarys Karolio Szymanowskio, reikšmingiausio lenkų kompozitoriaus po Fryderyko Chopino, opera „Karalius Rogeris“. Jis parašė tik dvi operas, tačiau antroji „Karalius Rogeris“, kurios premjera įvyko 1926 m. Varšuvoje, yra tikras šedevras, pastaraisiais dešimtmečiais įsitvirtinęs tarptautiniame operos repertuare, nes susidomėjimas K. Szymanowskiu išaugo griuvus geležinei uždangai. K. Szymanowskis žavėjosi Italijos gamta ir kultūra, tad ir šioje operoje pasakojama apie XII a. Sicilijos valdovą Rogerį kaip socialinės santvarkos, racionalumo, disciplinos ir tikėjimo pasaulio atstovą, kurį sužlugdo paslaptingasis Ganytojas.
Kaip toliau rutuliojasi įvykiai jaunų žmonių gyvenime „Kaimo garbėje“? Kaip ši opera per vieną naktį pakeitė tuo metu dar labai jauno kompozitoriaus P. Mascagni gyvenimą? Kokią įtaką „Kaimo garbė“ turėjo kino industrijai? Kas yra tas paslaptingasis operos veikėjas Ganytojas ir kokią įtaką jis padarys asmeninei karaliaus Rogerio transformacijai? Kodėl K. Szymanowskis savo kūrybą vadino „misterija“?
Atsakymus į šiuos ir kitus intriguojančius klausimus išgirsite susitikimo su Jūrate Katinaite metu.